Importspecialist
WAT GA JE DOEN?
Als importspecialist word jij onderdeel van de Inkoopafdeling binnen deze internationale groothandelsonderneming in Amsterdam. Flexibiliteit, commercieel inzicht en snel kunnen schakelen zijn capaciteiten waar jij je in herkent!
WAT GA JE DOEN?
In jouw rol ben jij verantwoordelijk voor een breed import gerelateerd takenpakket. Allereerst draag jij zorg voor een efficiënte afhandeling van importorders- en verschepingen en coördineer je inbound- en inland transport. Op dagelijkse basis communiceer je met leveranciers, rederijen en douane autoriteiten, dit zodat importzendingen nauwkeurig en tijdig worden verwerkt. Uiteraard verricht je ook veel administratieve werkzaamheden. Zo ben je verantwoordelijk voor het opstellen en controleren van import-documentatie en douaneaangiften. Hierbij houd je continu rekening met het classificeren van steeds wisselende producten op de correcte HScodes. Tevens controleer je facturen, volumina berekeningen en kostprijzen. In dit hele proces bewaak je de import richtlijnen- en voorschriften zoals vastgesteld in de Europese Gemeenschap en daarbuiten om te voldoen aan de geldende wet- en regelgeving.
Samen met jouw collega-specialisten zet jij je in om het werk binnen de deadlines af te krijgen. Klanten, leveranciers en transporteurs wachten namelijk niet. In deze rol is veel ruimte voor ontwikkeling en groei. Om de import processen te verbeteren en optimaliseren, spar je veel met jouw directe collega's van de Inkoopafdeling en met de interne teams. Geen dag is hetzelfde.
HERKEN JIJ JEZELF IN DIT PROFIEL?
- Je bent in bezit van jouw hbo-diploma.
- Je hebt minimaal 2 jaar ervaring in een vergelijkbare functie.
- Je hebt uitstekende kennis van de Nederlandse en Engelse taal in woord- en geschrift.
- Je bent resultaatgericht, commercieel, flexibel en je kunt prioriteiten stellen.
- Jij hebt het vermogen om jouw werk goed te kunnen organiseren en tevens jouw collega's te motiveren.
- Jij komt goed tot je recht in een dynamische werkomgeving waar geen dag hetzelfde is.
DE FEITEN OP EEN RIJ
- Een uitdagende rol voor 4 tot 5 dagen per week.
- Je start direct op een contract bij de opdrachtgever, met uitzicht op een vaste aanstelling.
- Goed salaris gebaseerd op kennis en kunde.
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals 26 vakantiedagen en een pensioenregeling die voor 2/3 wordt betaald door de werkgever.
- Reiskostenvergoeding en gratis parkeergelegenheid bij het pand.
- Ruimte voor groei en ontwikkeling.
- Werken voor een grote internationale opererende organisatie.
- De organisatie heeft een open en informele werksfeer.
WAAR KOM JE TE WERKEN?
Je komt te werken in een internationaal Amsterdams familiebedrijf. Op dit kantoor in Amsterdam zijn rond de 270 mensen werkzaam. Onze opdrachtgever behoort tot een van de grootste importeurs van Europa en levert producten binnen de detailhandel, zoals supermarkten en warenhuizen. Het bedrijf heeft een eigen gecertificeerde productveiligheidsafdeling waar producten volgens de nieuwste wetgeving worden getest en gecontroleerd. Denk jij dat deze functie perfect bij jou past? Wij vertellen je in eerste gesprek graag waar je precies komt te werken.