Medewerker Incasso Zakelijk
WAT GA JE DOEN?
Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een medewerker incasso zakelijk die verantwoordelijk is voor het incasseren van restschulden van zakelijke klanten van de belanghebbenden. Daarnaast krijg je een aanvullend aandachtsgebied op het vlak van procesoptimalisatie, uniforme werkwijzen en kwaliteitsbewaking binnen het team.
HOE ZIET JOUW WERKDAG ERUIT?
Als medewerker incasso zakelijk houd je allereerst schriftelijk en mondeling contact met debiteuren, opdrachtgevers en belanghebbende partijen. Je gaat weerstand gesprekken aan en vindt een middenweg in tegengestelde belangen. Jij verzamelt en controleert de gegevens na ontvangst van de toegewezen vordering en legt deze informatie vervolgens vast in de systemen. Bovendien draag je zorg voor de inhoudelijke beoordeling van gegevens om een inschatting te maken van de verhaalsmogelijkheden. Ook prioriteer je vorderingen en dossiers en, indien nodig, informeer je de opdrachtgever over het verloop van het incassotraject en manage je verwachtingen. Verder zoek jij contact met debiteuren en betrokken partijen om tot een betaling te komen van de door hen verschuldigde bedragen en behandel je vragen en verzoeken van debiteuren en overige betrokkenen. Bovendien draag je zorg voor de realisatie van de productiviteits- en kwaliteitsdoeleinden.
HERKEN JIJ JEZELF IN DIT PROFIEL?
- Jij beschikt over een hbo werk- en denkniveau, bij voorkeur in een juridische, bancaire of economische richting.
- Jij hebt minimaal 2 jaar werkervaring met telefonisch en schriftelijk incasseren van zakelijke restschulden en/of kredietbeheer.
- Jij beschikt bij voorkeur over WFT basis en je hebt kennis van ondernemingsvormen en het uitwinnen van gestelde zekerheden.
- Jij hebt kennis van relevante wet- en regelgeving in dit werkgebied en bent tevens bekend met ondernemingsrecht en organisatiestructuren.
- Jij hebt affiniteit met het analyseren van financiële stukken, zoals jaarcijfers.
- Jij bent communicatief vaardig in de Nederlandse taal in woord en geschrift.
- Jij bent assertief, analytisch en weet empathie en affectie te tonen in telefoongesprekken met debiteuren.
- Jij bent in staat om prioriteiten te stellen en kunt goed omgaan met verschillende belangen, partijen en culturen.
- Ervaring met Lean, Agile of andere methodieken voor procesverbetering is een pre.
DE FEITEN OP EEN RIJ
- Een functie voor 32 tot 40 uur per week.
- Een salaris dat varieert van €2.700,00 tot € 3.450,00 bruto op basis van 40 uur.
- Een 13e maand.
- Een start op uitzendbasis, maar met uitzicht op een contract bij de opdrachtgever. Zodra je op contract word overgenomen, geniet je ook van mooie extra’s zoals 29 vakantiedagen.
- Een laptop.
- Voldoende mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen door cursussen te volgen zoals NVI en WFT.
- Volledige reiskostenvergoeding op basis van OV. De locatie is op loopafstand van Station Amersfoort en daarom uitstekend te bereiken.
- De mogelijkheid om 3 dagen vanuit huis te werken bij een 40-urige werkweek.
- Een thuiswerkvergoeding.
WAAR KOM JE TE WERKEN?
Je komt te werken bij een grote speler op het gebied van Credit Management en Financial Services, bestaande uit 350 gedreven professionals. Zij werken nauw samen met banken en andere financiële dienstverleners en bieden ondersteuning in het gehele proces van klantacceptatie tot en met betaling van hypothecaire en consumptieve kredieten. Door de innovatieve houding en slimme inzet van data is onze opdrachtgever succesvol en efficiënt in alle voorkomende werkzaamheden, met name het terugdringen en voorkomen van betaalachterstanden. Door constant te streven naar financiële vitaliteit en individuele oplossingen op lange termijn weten zij een balans te vinden tussen de belangen van de consument, opdrachtgever en maatschappij. Onze opdrachtgever hecht grote waarde aan diversiteit en inclusieve cultuur. Wil jij hier aan de slag? Wij vertellen je in een eerste gesprek graag waar je precies komt te werken.